Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAsbury, Charles A.
TitelWhy Educational Research Is of Limited Use to the Community.
Quelle(1975), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunity; Educational Research; Relevance (Education); Research Problems; Research Utilization
AbstractEducational research is in drastic need of a new and different perspective. Some factors which cause this research to be of limited use to the community are: (a) a great deal of data is unusable because it is either wrong or too meagerly supported to judge its reliability; (b) there is a lack of communication among researchers resulting in a great deal of duplication of effort; (c) Krathwohl suggests that the impact of educational research is severely limited by the size of the research and development effort in proportion to the size of the field it is intended to affect; (d) research consumers are frequently ignorant of what the researcher is doing and distrustful of her or his efforts; (e) researchers have been too hasty in generalizing findings from the laboratory to classroom behavior; and (f) educational research often seems to have little practical application. It appears that educational research may have to settle for the role of information purveyor rather than that of change catalyst. (PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: